ליסטי – צעצועים, מתנות, טיפים

איך בוחרים עגלת תינוק

הגיע בזמן לבחור עגלת תינוק. יש כל כך הרבה מהן בשוק, כל כך הרבה פרמטרים להתחשב בהם. אז בואו ננסה להבין, איך בוחרים עגלת תינוק בצורה נוחה וברורה.

משקל

אחד הפרמטרים החשובים שצריך לקחת בחשבון כבוחרים עגלת תינוק הוא המשקל שלה. פעם רבות נצטרך לקפל אותה ולהכניס אל תא המטען ברכב. חשוב כי העגלה תהיה קלה יחסית, כי יחד עם הושבת התינוק במושב הבטיחות, הכנסת התיקים לרכב וקיפול העגלה, אנחנו לא רוצים עוד משהו שיכביד עלינו. 

נוחות קיפול והרכבה

בהמשך לסעיף הקודם, חשוב שהעגלה תהיה נוחה ופשוטה לקיפול, רצוי ביד אחת. במידה ומדובר בשלב האמבטיה של העגלה, חשוב שיהיה קל להפריד את האמבטיה מהעגלה על מנת להכניס לתא המטען. במידה וזה טיולון, חשוב שיהיה קל מאד לקפל אותו ביד. אותו הדבר לגבי ההרכבה, חשוב מאד שברגע שנצטרך את העגלה לא נסתבך עם פתיחתה והרכבתה. לפני שבוחרים עגלת תינוק, שווה להסתכל בסרטוני יוטיוב המדגימים כיצד מקפלים ומרכיבים את העגלה וכך לדעת האם כדאי לבחור בה או לא.

מידות העגלה

נקודה חשובה נוספת היא בדיקה של מידות העגלה למעלית של הבניין שלכם ואפילו של סבא וסבתא אותם תבקרו לא מעט בהגיעו של התינוק. לא תרצו לגלות שלא ניתן להכנס עם העגלה למעלית ותיאלצו לקפל אותה בכל פעם או להעלות במדרגות. בנוסף, חשוב לוודא שהעגלה נכנסת בקלות ובנוחות לתא המטען ברכב שלכם.

בטיחות

בעקרון, אם קונים מחברה גדולה ומוכרת, סביר להניח שיש לעגלה את תקני הבטיחות הנדרשים, מבחינת חומרים, יציבות ואורתופדיה. חשוב לזכור את עניין התקנים במיוחד כששוקלים לבחור עגלה של חברה לא מוכרת. במקרה הזה חשוב מאד להתעמק יותר בקריאת ביקורות ולברר יותר על החברות שמייצרות את העגלה. העגלה חייבת להיות יציבה ולהתמודד טוב עם מדרכות צרות, אבנים ועליות וירידות ממדרכות.

אביזרים משלימים

מומלץ לבדוק עם אילו אביזרים מגיעה העגלה ואילו אביזרים ניתן לקנות. למשל, מגן מפני גשם, מתקן לבקבוק, תיק עגלה, "טרמפיסט" (מושב קטן המתחבר לעגלה עליו יוכל לשבת או לעמוד ילד גדול יותר). שווה לבדוק האם אביזרים אלו כלולים או שיש צורך לרכוש אותם בנפרד.

מחיר העגלה

מחיר הוא פרמטר עקרוני מאד בנושא של בחירת עגלה לתינוק. קיימת תחושה להורים רבים שיקר יותר=טוב יותר. חשוב לזכור שמוניטין של עגלות רבות הוא עניין של מיתוג.

איך בוחרים עגלת תינוק - כדאי ללכת לראות את העגלה בחנות

טיפ נוסף הוא ללכת לראות את העגלה בעצמנו ורק אחר כך להזמין דרך האינטרנט במחיר משתלם (אלא אם המחיר בחנות משתלם והוגן כמובן). חשוב לראות ולהרגיש את העגלה טרם הקנייה. יש לשים לב לגובה, נוחות האחיזה וההרגשה הכללית שלנו עם העגלה, כי אנחנו הולכים לבלות איתה שעות ארוכות ביום. כמו כן, שווה לוודא שיש מספיק מרווח לתינוק בעגלה כך שיוכל להתרווח ולהתמתח בצורה נוחה ופשוטה.


מחפשים גם מוצרי תינוקות מומלצים?