ליסטי – צעצועים, מתנות, טיפים

חומרי יצירה לילדים

בתקופת הסגרים הרבים שעוברים עלינו, הורים רבים מחפשים תעסוקה מעניינת ומעשירה לילדיהם הנאלצים לבלות ימים ארוכים בבית. אחד הפתרונות האהובים על הורים רבים הם חומרי יצירה לילדים.

יתרונות של משחק בחומרי יצירה

למשחק בחומרי יצירה קיימים יתרונות רבים לילדים. פיתוח של מוטוריקה עדינה, יצירתיות, לימוד צבעים וצורות וכמובן הנאה רבה. יש מגוון רחב מאד של חומרי יצירה לילדים, כך שאפשר לייצר אינספור רעיונות מקוריים ומיוחדים.

פלסטלינה

פלסטלינה, או בצק משחק, הוא אחד מחומרי היצירה האהובים על ילדים רבים. מדובר גם על הנאה רבה ויצירתיות, אבל גם על פיתוח של מוטוריקה עדינה. בעזרת בצק משחק ניתן ללמוד על צבעים, ערבובי צבעים ויצירת צורות שונות. 

כמה טיפים לגבי פלסטלינה

  • כדאי לקנות דווקא בצק משחק ולא פלסטלינה. ההבדל הוא שבצק משחק הוא רך יותר, ומתאים יותר לילדים קטנים יותר. בנוסף, הוא אינו רעיל ומסוכן פחות.
  • כדאי לשחק בפלסטלינה במקום מרוכז בבית ולהקפיד על כך שהילדים לא יפזרו אותה ברחבי הבית, למניעת לכלוך במקומות כמו שטיחים או פרקט.
  • מומלץ לקנות יחד עם בצק המשחק גם אביזרים שונים, כמו תבניות לחיתוך צורות, קישוטים שונים וספר שמלמד כיצד לייצר דמויות שונות מפלסטלינה.

צבעי מים

צבעי מים הם אופציה פופולרית בתחום חומרי יצירה לילדים. מדובר בפעילות לא מלכלכת מידי, אך חוויתית ומהנה לילדים. ניתן לקנות מגוון גדול של מכחולים, דפים צבעוניים וחוברות צביעה שישתלבו נהדר עם צבעי המים.

מדבקות

קיים מגוון ענק של צורות וגדלים של מדבקות שניתן לקנות. מומלץ לקנות מדבקות לפי נושאים שונים, למשל: כלי רכב, מספרים, אותיות, עונות השנה וכו'. כך, מעבר לפיתוח המוטוריקה והיצירתיות גם נקבל ערך מוסף של לימוד מילים ונושאים חדשים.

מקלות ארטיק ופונפונים

מקלות ארטיק ופונפונים הם חומרי יצירה מצויינים, כי ניתן לעשות איתם דברים רבים. כל מה שנדרש להוסיף, הוא דבק מיוחד המותאם לילדים. כך ניתן לייצר יצירות מיוחדות בהדבקתם על דפים ובריסטולים. אפשר לייצר פרחים בעזרת הפונפונים, או צורות של "אנשים" באמצעות מקלות הארטיק, ולתת לילד לצייר את השאר עם טוש.

משטח פעילות

משטח פעילות לתינוק אחד הפריטים השימושיים ביותר לתינוקות ופעוטות הוא משטח פעילות. הוא מסייע להגנה מנפילות, מעודד זחילה ונעים יותר מזחילה על רצפה. קיים מגוון רחב של

להמשך קריאה »

מצלמת פולארויד

מצלמה לילדים: מצלמת פולארויד מומלצת אחת המתנות המעניינות לילדים (אבל לא רק) היא מצלמת פולארויד. כן כן, המצלמות של פעם חזרו. מי לא התגעגע להרגשה

להמשך קריאה »