ליסטי – צעצועים, מתנות, טיפים

מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב

בקרוב עומדת להכנס לתוקף תקנה המחייבת נהגים להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב.

כדאי להתעדכן באתר משרד התחבורה במצב התקנה וכניסתה לתוקף.

מה זה מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב

המערכת היא מעין תוסף לכסא הבטיחות שנועד להתריע להורים במקרה של שכחת הילד ברכב. חלק מן המערכות מותקנות באופן קבוע, חלקן ניתנות להעברה בין רכב לרכב וחלקן אף מגיעות מותקנות ברכב או בכסא הבטיחות. המטרה היא כמובן חשובה מאד – למנוע מקרים טרגיים של שחכת ילדים ברכב.

היא פועלת באמצעות חיישן המותקן על כסא הבטיחות ברכב ומתריעה להורה ברגע שהוא מתרחק מהרכב והילד נשאר בפנים באמצעות אפליקציה (בחיבור Bluetooth). בחלק מן המערכות, במידה וההורה לא התייחס להתראה, מבוצעת שיחה למספרי חירום שנבחרו מראש.

בשלב האכיפה הראשון, למי שיסע ללא מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב נראה שלא צפוי קנס, אלא רק אזהרה, אך בשלב האכיפה השני צפוי קנס של 250 שקלים ו-4 נקודות (לפי אתר משרד התחבורה).

 

אילו מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב קיימות

בשוק קיימות מערכות רבות למניעת שכחת ילדים ברכב. יש לשים לב אילו מערכות מאושרות על ידי משרד התחבורה.

Chicco

דוגמא למערכת היא המערכת של צ'יקו (Chicco). צ'יקו היא חברה מוכרת המייצרת בין השאר כסאות בטיחות לרכב, עגלות ועוד מוצרי תינוקות רבים ואיכותיים. המערכת מתחברת לרצועה של כסא הבטיחות ומתריעה באמצעות האפליקציה להורה. לרכישת המוצר

מכשיר לסיוע במניעת שיכחת תינוק ברכב Tippy Pad

דגם נוסף הוא המערכת Tippy Pad.

כרית פד Bluetooth מבית Tippy אשר מחוברת למושב הבטיחות ומאפשרת לזהות את נוכחותו ובכך למנוע סכנה של שכחת הילד ברכב.

מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב - נקודת מבט נוספת

אין ספק כי מדובר במוצר חשוב מאד ומציל חיים שכדאי להתקין גם ללא קשר לתקנות החדשות. אבל, יש לעקוב אחרי התקנות ולראות האם אכן החוק נכנס לתוקף ומה בדיוק הדרישות. בסופו של דבר, מדובר בהוצאה לא קטנה, על אחת כמה וכמה אם יש צורך ברכישה של יותר ממערכת אחת וחבל מאד שהיא נופלת דווקא על ההורים ולא מגיעה במימון המדינה. עם זאת, כמו כל מוצר בטיחות אחרת שאנו רוכשים עבור הילדים, כנראה שלא כדאי לוותר עליו.

דבר נוסף שחשוב לזכור – המכשיר נועד לתמיכה נוספת בלבד, אין לעזוב את הילדים ברכב בשום מצב, אפילו לא לכמה דקות.