ליסטי – צעצועים, מתנות, טיפים

עיצוב חדרי תינוקות

אחד הדברים המהנים בהגעה של תינוק חדש למשפחה הוא עיצוב החדר. הרשת מלאה ברעיונות מיוחדים ואינספור אופציות. אז איך בכל זאת מעצבים את החדר בצורה הטובה ביותר ובלי ללכת לאיבוד? ריכזנו כמה נקודות מרכזיות שחשוב לזכור לגבי עיצוב חדרי תינוקות.

פונקציונליות לפני חיצוניות

אז נכון שעיצוב החדר הוא חשוב מאד, אבל קודם כל חשוב לזכור שחדר תינוקות צריך להיות נוח, מרווח ונקי. עדיף ללכת על סגנון כמה שיותר מינימליסטי ולייצר מרחב גדול ובטוח למשחק. 

למשל, כדי לחסוך במקום אך עדיין לייצר נוחות למי שנמצא עם התינוק בחדר אפשר לבחור במושבי רצפה בסגנון הזה. המושבים נוחים מאד, מגיעים במספר צבעים ויכולים לשמש גם את הילדים בעתיד.

מקומות אחסון רבים

חלק חשוב בעיצוב חדרי תינוקות הוא המראה המסודר והנקי. לצורך קבלת מראה כזה לחדר כדאי שיהיו מקומות אחסון רבים לטובת כמות הפריטים הרבה והמגוונת שיש בחדר כזה. מומלץ לרכוש קופסאות אחסון לכוורת בהתאם לסגנון החדר.

עוד פריט שמייצר מראה מסודר הוא סל כביסה מעוצב. כמות הכביסה שנוצרת לתינוק היא גדולה מאד ולכן נוח שיהיה בחדר סל כביסה זמין.

צבעים נוחים

כדאי לבחור צבעים עדינים לחדר. העדיפות היא לצבעי פסטל נוחים לעין ולא צבעים עזים או כהים מידי. כמו למשל בתמונות האלה או במדפים כאלה.

סגנון אחיד לחדר

אחד ההדברים שמקנים לחדר מראה מעוצב ונעים לעין, זה אחידות. חשוב לבחור נושא אחד וקבוצת צבעים אחידה לקבלת מראה מדוייק ונקי. למשל, מדבקות קיר בצורת כדורים פורחים בשילוב עם כריות בצורת חיות בגוונים דומים, ומשטח פעילות דומה.

משטח פעילות מתקפל לתינוק

פריט חובה בכל חדר תינוקות הוא משטח פעילות. הבחירה צריכה להתבסס על נוחות וקלות הניקיון של המשטח וגם על האפשרות לקפל אותו במידת הצורך. משטחי פעילות מגיעים בשלל צבעים וצורות. גם כאן, חשוב לבחור צבעים עדינים יחסית ולא בוהקים מידי וללכת לפי הקונספט שבחרנו לחדר.

וילונות לחדר תינוקות

וילונות הם מרכיב שוב בחדרי תינוקות. גם מבחינת האלמנט העיצובי שזה מוסיף לחדר, אבל גם לנוחות של הילד ולאיכות השינה. אפשר לבחור בוילון בצבע אחיד או וילון בעיצוב מיוחד בהתאם למה שנבחר לחדר החדש.

עיצוב חדרי תינוקות ובטיחות

בחירת הצבעים והנושא לחדר היא חשובה, אבל אסור לשכוח גם מנושא הבטיחות. תינוקות אוהבים כידוע לפתוח מגירות, לטפס, לזחול מהר ואז גם לומדים ללכת ולרוץ. חשוב לאבטח את החדר במספר דרכים:

– קיבוע של רהיטים כמו ארונות ושידות לקיר (רהיטים שהילד עלול להפיל על עצמו).

– הגנה על הילד בעת פגיעה בפינה של רהיט בעזרת מגן פינות שקוף או מגן פינות צבעוני.

– את המגירות כדאי לאבטח עם מנעול מגנטי או מנגנון נעילה קדמי.

אז עכשיו כשיש לנו עיצוב מוכן לחדר, כדאי להתחיל לחשוב על מתנה לתינוק החדש.