ליסטי – צעצועים, מתנות, טיפים

איך לבחור גן ילדים

בחירת גן ילדים היא אחת ההחלטות המשמעותיות שנקבל במהלך חיי הילד. לגן יש השפעה על היכולת החברתית, שכלית וכמובן רגשית של הילדים. אבל, השיקול הכי חשוב בבחירת הגן היא כמובן הבטיחות ומידת האהבה והכבוד שהילד יקבל בגן. ריכזנו כמה נקודות חשובות שיש לשים לב אליהן כשחושבים איך לבחור גן ילדים ודרכים לבדוק האם זה הגן המתאים.

1. המלצות מהורים של ילדי הגן

כאשר מגיעים לסיור בגן ילדים, הגננת מצידה בפנינו את הגן, את היתרונות שלו, את סדר היום ואופי המקום. אבל, בסופו של דבר מדובר בשיחת מכירה, שמטרתה לשווק לנו את המוצר, שהוא במקרה הזה, הגן. לכן, חוץ מההתרשמות מהגננת, חשוב לקבל המלצות מההורים של ילדי הגן. נכון שיש אתרים עם ביקורות על גני ילדים, אך אם מחפשים ביקורת נוספת, כדאי לשאול את ההורים באופן ישיר. ניתן למשל להצטרף לקבוצות פייסבוק מקומיות של העיר או האיזור ולבקש המלצות ישירות. ניתן אפילו לבקש מהגננת לקשר אותנו עם מספר הורים מהגן במידה וזה מתאים להם. זו הדרך האמיתית לקבל המלצות כנות.

2. ביקור בשעות לא שגרתיות

כדאי לבקש מהגננת להגיע לגן בשעות שונות, כמו למשל לקראת סוף היום, או לקראת שנת הצהריים. בנוסף, ניתן, בצורה סבירה וחוקית כמובן, לעבור ליד הגן בשעות המשחק ולשמוע את האווירה הכללית. עד כמה הצוות אדיב והאם שומעים בכי חריג או משהו אחר שעשוי להיות בעייתי.

3. לא לפחד לשאול שאלות

כדאי מאד להגיע עם רשימת שאלות מוכנה מראש ולא להתבייש לשאול את כולן. 

כמה דוגמאות לשאלות שכדאי לשאול:

א. האם הצוות עבר הכשרה כלשהי בתחום החינוך?

ב. האם בודקים קיום של רישום פלילי לאנשי הצוות?

ג. האם כל הצוות עובר הדרכות עזרה ראשונה באופן קבוע?

ד. אילו חוגים או פעילויות יש בגן? מי מעביר אותן?

ה. מה אוכלים בגן? האם האוכל מתבשל במקום או מגיע מבחוץ?

ו. מה סדר היום?

ז. מה הוא לוח החופשות בגן?

ח. האם ניתן לבטל את הרישום לגן באמצע השנה? מה התנאים?

ט. מה עמדת הצוות לגבי חיסונים?

נשמח אם תרצו לחלוק איתנו עוד שאלות שלדעתכם כדאי לשאול.

4. מבט על ילדי הגן

בשאלה איך לבחור גן ילדים יש גורם מרכזי, שהוא, הילדים. בעת הביקור בגן כדאי להתרשם מהאינטראקציה בין הצוות לילדים, הסבלנות, המבטים. כדאי לשים לב לאיך שהילדים נראים. האם הם נראים שמחים? נקיים? האם נראה כי הסביבה של הגן מעניינת ומאתגרת אותם?

5. הגיינה

מדובר בגורם חשוב מאד שכדאי לשים לב אליו. הגיינה משפיעה באופן ישיר על בריאות הילד והמשפחה. כדאי לשים לב לניקיון הכללי בגן, בשירותים, במבטח. כדאי להביט על ילדי הגן ולשאול את הגננות על שגרת הניקיון וההגיינה.

6. אוכל ושתייה

מומלץ לוודא עם צוות הגן מה סוגי האוכל המוגשים בגן, היכן מכינים את האוכל. מה המדיניות לגבי חטיפים וממתקים. כמו כן, כדאי לוודא כיצד מתייחסים בגן לרגישויות ואלרגיות למזון. גם אם הילד שלכם לא רגיש לאף סוג של מזון, זה יגלה הרבה עם הגישה הכללית של הצוות.

7. כדאי להגיע עם הילד

להגיע עם הילד לסיור בגן ייתן לכם עוד חומר למחשבה לטוב ולרע לגבי הגן. תוכלו לראות האם הילד מחייך אל הצוות, האם המקום נראה לו מעניין ועוד. תוכלו גם לראות את יחס הצוות אל הילד, גם אם מדובר בכמה דקות בלבד. מובן שלא מדובר בעניין חד משמעי, אך זה שיקול שיכול להוסיף להחלטה לכאן ולכאן.

לסיכום, בסופו של דבר מדובר בהחלטה חשובה עם גורמים רבים המשפיעים עליה. חשובה לזכור שאין לנו שליטה על הכל, אבל כדאי לעשות ככל שביכולתינו על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

 

 

מחפשים גם רעיונות לפעילויות עם הילדים בבית?

מתנה לגיל 3

מתנות ליום הולדת: מתנה לגיל 3 לא הספקנו למצמץ וכבר הקטן שלנו הגיע לגיל 3. בשלב הזה כבר בטח יש לו את כל הצעצועים שבעולם

להמשך קריאה »

מגדל למידה

מגדל למידה הוא אביזר התופס פופלאריות רבה בשנים האחרונות. מדובר בעצם בשרפרף בעל דפנות המגינות על הילד מנפילה ומאפשרות לו לעמוד בצורה בטיחותית על יד משטחים גבוהים, כמו שיש או אי בישול. המטרה של המגדל היא לתת לילד אפשרות לעמוד לצד המבוגרים בזמן שהם מבשלים וכך לקחת חלק פעיל בבישול, מה שמקנה לילד תחושת בגרות ועצמאות.

להמשך קריאה »