ליסטי – צעצועים, מתנות, טיפים

איפה כדאי ללדת

עם הלידה שהולכת ומתקרבת, עולה השאלה החשובה – איפה כדאי ללדת? תשעה חודשים אנחנו מתכוננות לחוויה הגדולה, אז כמובן שנרצה להעביר אותה בתנאים הטובים ביותר. יש כמה פרמטרים חשובים שצריך לקחת בחשבון.

מדיניות מחלקת היולדות

לכל הורה העדפה משלו. יש כאלה שלא יסכימו להפרד מהתינוק אפילו לשנייה מרגע הלידה ועד ליציאה הבייתה, אך יהיו גם כאלה שיבחרו לנוח בזמן המרגש אך הלא פשוט הזה ולהשאיר את הרך הנולד בתינוקיה. מה שחשוב לברר מראש, הוא מה המדיניות של המקום בנושא הזה. האם מאפשרים להורים לשהות עם התינוק בכל שעות היממה, מה שמכונה "אפס הפרדה", או שיש שעות שבהן התינוק שוהה בתינוקיה וקוראים לאם ברגע שהתינוק רעב? החשיבות של בדיקה מראש של הנושא הזה, היא מניעת אכזבה וכעס בשלב כל כך רגיש וחשוב בחיי התינוק ובחיים של ההורים.

מרחק מבית החולים

מרחק הוא שיקול קריטי בבחירת בית חולים ללדת בו. לא נרצה להגיע למצב של נסיעה ארוכה בזמן צירים חזקים, או, חלילה, לידה ברכב. רצוי לבחור מקום בטווח נסיעה של כ-20-40 דקות, בהתחשב בפקקים ובלת"מים אחרים. סיבה נוספת לשקול את המרחק היא גם הדרך חזרה לבית עם התינוק החדש. מדובר בנסיעה שבה רק תרצו להגיע הבייתה, ונסיעה של שעות ארוכות היא לא רצויה.

לידה טבעית

כשבוחרים איפה כדאי ללדת, חשוב לברר את עמדתם לגבי לידה טבעית, משתי סיבות. האחת – במידה ולידה טבעית היא משהו שמעניין אותנו לנסות, כמובן שחשוב שבית החולים שנבחר יתמוך בכך. הסיבה השנייה – זה מעיד באופן כללי על פרוגרסיביות ופתיחות בית החולים לשינויים ולקדמה, מה שיכול להשפיע גם על היבטים אחרים בלידה.

אז איך ניתן לברר את כל זה?

ביקורות בפייסבוק הן דרך מצויינת לקבל חוות דעת כנות ואמיתיות על מחלקות יולדות בבתי חולים שונים. ניתן לבצע חיפוש פשוט או לשאול שאלה ספציפית לגבי בית חולים אותו אנו שוקלים לבחור. דרך נוספת לברר פרטים ולשאול שאלות, היא סיורים ווירטואלים או פיזיים שמחלקות היולדות מבצעות במיוחד לצורך זה. מה שחשוב לזכור בסיורים אלו, זה שבתי החולים בעצם עושים לעצמם פרסומת באותם סיורים ולכן הם ינסו להציג הכל בצורה מושלמת ורחוקה מהמציאות וממצב אמת. לכן, חשוב לקחת סיורים אלו בעירבון מוגבל וכן לא לשכוח לשאול שאלות נוקבות ולא להתבייש.

הנה כמה לינקים להרשמה לסיורי הלידה בבתי החולים השונים. באותם הלינקים תוכלו גם לראות עוד מידע על כל מקום ומקום: 

באיכילוב

תל השומר

מאיר

לא מדובר כמובן ברשימה המלאה, ישנם עוד בתי חולים וגם בתי חולים פרטיים.

 

 

סיכום

חווית הלידה היא חוויה חשובה מאד. אפילו אם מדובר רק במספר ימים לעומת תשעה חודשים שלמים, הצורה שבה הלידה תתרחש עשוייה להשפיע על החודשים הראשונים בחיי התינוק ואף יותר מזה. לכן, השאלה איפה כדאי ללדת היא שאלה קריטית שחשוב להשקיע בה מחשבה רבה.

עיצוב חדרי תינוקות

עיצוב חדרי תינוקות אחד הדברים המהנים בהגעה של תינוק חדש למשפחה הוא עיצוב החדר. הרשת מלאה ברעיונות מיוחדים ואינספור אופציות. אז איך בכל זאת מעצבים

להמשך קריאה »

מגדל למידה

מגדל למידה הוא אביזר התופס פופלאריות רבה בשנים האחרונות. מדובר בעצם בשרפרף בעל דפנות המגינות על הילד מנפילה ומאפשרות לו לעמוד בצורה בטיחותית על יד משטחים גבוהים, כמו שיש או אי בישול. המטרה של המגדל היא לתת לילד אפשרות לעמוד לצד המבוגרים בזמן שהם מבשלים וכך לקחת חלק פעיל בבישול, מה שמקנה לילד תחושת בגרות ועצמאות.

להמשך קריאה »