ליסטי – צעצועים, מתנות, טיפים

בחירת שם לתינוק

השם של התינוק הוא דבר שילווה אותו מהרגע הראשון של חייו ובמשך כל חייו. לכן, בחירת שם לתינוק היא חשובה ומלאה באחריות כלפי הילד. ריכזנו עבורכם מספר נקודות חשובות שכדאי לשים לב אליהם בבחירה של השם:

קלות ההגייה והקריאה של השם

אלו מאיתנו שקיבלו שם שקשה להגות אותו או להבין מקריאתו כיצד הוגים אותו, מבינים את התסכול הכרוך בלתקן אחרים בכל פעם שפוגשים אדם חדש. לכן, כדאי לשקול לבחור שם קל וברור להגייה וקריאה. גם אם נורא מתחשק לנו לבחור שם ייחודי, זה משהו שכדאי לזכור.

בחירת שם לתינוק - משמעות השם

בבחירת השם מומלץ לבדוק מה משמעות השם, מה מקורו ואפילו מה המשמעות שלו בשפות מקומיות אחרות. כדאי לבדוק האם משמעות השם עומדת בקנה אחד עם הערכים שלנו ולזכור שהילד ירצה לדעת מה מקור השם בעתיד גם כן. 

מודרניות

כולנו רוצים לכבד את הקרובים שכבר לא איתנו ואולי להעניק לתינוק החדש את שמם. אבל, כדאי לקחת בחשבון שייתכן שהשם שייך לתקופה אחרת והילד לא ירגיש איתו בנוח בגן ובבית הספר. במקום זה, אפשר לבחור שם דומה אך מודרני יותר, או שם שמכיל אותיות דומות. 

אורך השם

כדאי לחשוב האם נעדיף שם קצר או ארוך. לשם ארוך יש יתרון מאד מעניין – ניתן לקצר אותו לוריאציות שונות וכך יוכל הילד לקבל כינויים שונים מהמשפחה ומהחברים. לשמות קצרים יש יתרון אחר – הם מאד קליטים וכייפים להגייה.

שם אמצעי

הורים רבים מתלבטים האם להוסיף לילד שם אמצעי. ברוב המקרים שם אמצעי רשום בעיקר במסמכים רשמיים ולא משתמשים בו. אבל, להוסיף שם בעל חשיבות ומשמעות אישית ועמוקה יוכל לתת לילד ערך מוסף ועניין בהסטוריה המשפחתית.

שמיכה עם שם התינוק

אם כבר בחרתם שם, אפשר להזמין שמיכה עם שם התינוק או סט בגדים לתינוק עם השם שלו (קיים בכמה צבעים). זו יכולה להיות מתנה נפלאה, מזכרת מצויינת ואפילו תוספת מעולה לתמונות.