ליסטי – צעצועים, מתנות, טיפים

פעילויות לילדים שאפשר לעשות בבית

בתקופה האחרונה כולנו נמצאים חלק ניכר מהזמן בבית ומחפשים דרכים להפוך את הזמן של הילדים בבית למהנה ומעשיר. ריכזנו עבורכם רעיונות של פעילויות לילדים שאפשר לעשות בבית.

1. משחק בבריכה לצעצועים בכיור הביתי

מדובר בפעילות שהפתיעה אותי באופן אישי מבחינת כמות הזמן וההנאה שהיא סיפקה לילדים לעומת ההשקעה שנדרשה. היא מתאימה לילדים החל מגיל שנה וחצי עד גיל 7-8. לוקחים קערה או קופסת פלסטיק, ממלאים אותה במים בכיור הביתי. אפשר להניח אותה במרפסת, בחצר או בכל מקום אחר שבו לא יפריע לכם שישפכו קצת מים. לוקחים כמה מן הצעצועים שהילד אוהב, (כמובן, צעצועי פלסטיק המתאימים למים) והילד יכול לשחק איתם בים או בריכה.

2. חול קינטי

בהמשך לרעיון עם הבריכה – ניתן ליצור גם ים בבית. חול קינטי הוא הפתרון המושלם. מדובר בעצם בחול שאינו נדבק לידיים ולא מלכלך את הבית. הוא מגיע במגוון צבעים וניתן ליצור איתו צורות שונות בעזרת תבניות.

3. עזרה בסידור הבית

כן כן, פעילויות לילדים יכולות להיות גם עזרה בסידור הבית. ניתן להתאים לכל גיל משימה מתאים. פעוט בן שנתיים יכול לאסוף את הצעצועים, ילד בן 3-4 יוכל לעזור בניגוב משטחים מאבק וילדים גדולים יותר אף יוכלו לעזור בשאיבת אבק וסידור החפצים בבית. אם הופכים את הניקיון לכיף, הילדים נהנהים ומרגישים חלק חשוב בתא המשפחתי. 

4. מחבואים - קצת אחרת

המשחק הוא פשוט – מחביאים ברחבי הבית צעצוע אהוב על הילדים ויוצאים יחד למסע חיפוש אחריו. ניתן להחביא מספר חפצים, או ליצור תחרות בין הילדים למי ימצא את הצעצוע ראשון. הכל תלוי גיל כמובן.

5. דף צביעה ענק

דפי צביעה ענקיים הם דרך מעולה לפתח את היצירתיות ולהעביר את הזמן בכיף. ניתן לרכוש גליל צביעה ענק באיקאה, או בחנויות אחרות ברשת. עוד דרך היא לחבר יחדיו כמה דפי צביעה רגילים.

6. בישול

בישול זו פעילות אהובה על ילדים רבים. הילדים זוכים ללמוד כישורים חדשים, סבלנות ותחושת בגרות. כך ניתן להפוך את מטלת בישול לפעילות מהנה לכולם. כדאי לרכוש מגדל למידה, מעין שרפרף גבוה המאפשר לילדים לעמוד ליד השיש בצורה בטוחה. 

7. חומרי יצירה לילדים

משחק בחומרי יצירה היא דרך נפלאה להעביר את הזמן. יש לנו כמה רעיונות למשחק בחומרי יצירה לילדים ואפילו הכנת חומרי יצירה ביתיים.