ליסטי – צעצועים, מתנות, טיפים

כשזוג ניגש לבנק לקבל הלוואה, קרי משכנתא, לרכישת דירה חדשה, אזי בין הדברים שהבנק דורש הוא ביטוח משכנתא. ביטוח זה נועד להגן על ההלוואה שהבנק מספק. הוא נועד להבטיח, שהבנק יוכל לקבל את ההחזרים על ההלוואה וכן, אם יהיה צורך, יוכל להשתמש בנכס כתחליף.

הרבה מאוד זוגות, באון טבעי, אינם מודעים לעובדה שעליהם לרכוש ביטוח משכנתא ואינם יודעים מה זה בהכרח. לכן, כפי שצריך ללמוד את הנושא של המשכנתאות לפני שניגשים לבנק להגיש בקשה, כך חשוב להכיר היטב את הנושא של ביטוח משכנתאות, מה זה אומר ומה זה דורש מבני הזוג ובכלל.

מה זה ביטוח משכנתא ולשם מה הוא נדרש?

ביטוח משכנתא זו פוליסה שהבנק מחייב את הלווים לקחת, בשביל להימנע מסיטואציה בה הלווה לא יוכל לעמוד בהחזרים או להבדיל, הנכס יאבד מערכו באופן משמעותי ואז אם הלווה לא יוכל לעמוד בתנאי התשלום, הבנק לא יוכל להשתמש בנכס כתחליף.

ביטוח משכנתא כולל שני מרכיבים: ביטוח מבנה וביטוח חיים

ביטוח מבנה מתייחס לכך שייגרם נזק משמעותי לנכס. כך הבנק שומר על ההשקעה שלו בנכס. למשל, במקרים של שריפה, הצפות, פיצוץ בצנרת או כל דבר אחר שיכול לפגוע בערך הנכס ובוודאי אם מוציא אותו מכלל שימוש. במקרים כאלו הפוליסה תספק את ההחזרים הנדרשים.

ביטוח חיים מתייחס למצב בו הלווה חווה אובדן כושר עבודה, חולה או חס וחלילה, נפטר. במצב כזה, במקום שהיורשים שלו יצטרכו לעמוד בתנאי ההלוואה, אזי שהבנק יקבל את החזר ההלוואה דרך הפוליסה. דבר שיקטין באופן משמעותי את הסיכון של הבנק וימנע פגיעה בלווים וביורשים שלהם.

מדוע הבנק מבקש מהלווים לרכוש ביטוח משכנתא ואיך זה עובד בפועל?

כאמור, הבנק רוצה לשמור על ההשקעה שלו ולכן הוא דורש מהלווים לרכוש ביטוח משכנתא. אם הלווה לא היה נדרש לכך, אזי שאם, חס וחלילה, היה קורה לו משהו, הרי שהבנק לא היה מקבל את החזר ההלוואה והיה מפסיד מכך. כמו כן, אם היה נגרם נזק לנכס, אזי שלא היה ניתן לעשות בו שימוש, דבר שיכול היה לפגוע ביכולת פוטנציאלית של הבנק להשתמש בו כתחליף להחזרי ההלוואה.

בעיקרון, הרעיון הוא שהבנק הוא המוטב ולא הלווה. קרי, הבנק הוא זה שיקבל את הכסף אם נניח קורא משהו ללווה או לנכס, כל עוד המשכנתא בפועל. ברגע שמסיימים לשלם אותה, אז אין צורך עוד בביטוח משכנתא.

חשוב להדגיש, ביטוח משכנתא מתייחס רק לביטוח מבנה ולא לביטוח תכולה. לכן הלווה צריך לרכוש חלק זה בנפרד. הוא יהיה המוטב היחידי שיוכל ליהנות ממנו.

איפה ניתן לרכוש ביטוח משכנתא?

הבנקים מציעים ללקוחות שלהם לרכוש ביטוח משכנתא דרכם, אך זו לא חובה ולא תמיד משתלם. זוג אשר מקבל משכנתא מהבנק, יכול לפנות אל סוכנויות ביטוח ולברר כמה יעלה לו לרכוש ביטוח משכנתא ובאילו תנאים. לפעמים עדיף לרכוש פוליסה דרך סוכנות, בגלל שהתנאים הרבה יותר משתלמים.

אנחנו בסוכנות ביטוח אנגלמן מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבל מאיתנו הצעות מחיר אטרקטיביות עבור ביטוח משכנתא. אל תהססו פנו אלינו עוד היום והצוות שלנו ישמח לעמוד לרשותכם!

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לקישור:

https://engelman-ins.co.il/mortgage

קרדיט תמונה FREEPIK