ליסטי – צעצועים, מתנות, טיפים

כמעט בכל יום, משפחה חווה פגיעה בלידה עקב רשלנות רפואית. כאשר איש מקצוע רפואי אינו מצליח להפעיל טיפול מקצועי סביר במהלך הליך לידה, האם והתינוק עומדים שניהם בפני סיכונים לפציעה קיצונית או אפילו קטלנית. אם המשפחה שלך חוותה לאחרונה כל סוג של פציעת לידה, פנו לעורך דין לרשלנות רפואית כדי ללמוד כיצד עורך דין יכול לסייע לכם. השיטה הנפוצה ביותר להבטחת פיצויים מפגיעת לידה היא תביעת רשלנות רפואית. זה דומה מבחינה תפקודית לתביעה בגין נזקי גוף עם כמה הבדלים עיקריים שעל תובעים פוטנציאליים לדעת.

מהי תביעת רשלנות רפואית בלידה?

תביעה בגין פגיעה בלידה תיפול במסגרת חוקי הנזיקין והרשלנות הרפואית. אם ילדכם סבל מפציעת לידה כלשהי עקב טיפול רפואי רשלני, עליכם לפנות לעורך דין שיעזור לכם להוכיח מי הגורם שהתרשל ואילו נזקים נגרמו ועתידים להיגרם לכם ולילדכם בעתיד.  כמו כל תביעת רשלנות רפואית אחרת, תביעות רשלנות בלידה תלויות במושג "סטנדרט הטיפול" במצב הנתון. אנשי מקצוע רפואיים חייבים לעמוד בסטנדרט הטיפול בהתאם למצבו של המטופל ולפעול לפי הנהלים המקובלים כדי להבטיח את בטיחות המטופל בכל עת. הצלחת תביעת רשלנות בלידה תלויה ביכולתה של התובעים להראות כי הנתבעת לא עמדה בסטנדרט הזהירות שהמצב דרש. במילים אחרות, התובע צריך להוכיח שרופא אחר בעל מיומנות דומה היה פועל אחרת מהגורם הנתבע באותו מצב.  

הוכחת אחריות בתביעת רשלנות רפואית בלידה

למרות שהוכחת עשויה להיראות פשוטה, המציאות היא שרפואה היא תחום לא ודאי מטבעו. קיים מרווח טעות בלתי נמנע בהליכים רפואיים רבים, כולל לידה. חלק מפציעות הלידה ופציעות רפואיות אחרות אינן תוצאות של רשלנות אלא משתנים בלתי נמנעים ובלתי צפויים שאפילו הרופאים המיומנים ביותר לא יכלו לצפות מראש. תביעות הרשלנות רפואית חייבות לעבור תהליך בדיקה קודם להגשת התביעה, הנערך בדרך כלל על ידי מומחה בתחום הרפואי הרלוונטי. חוות דעתו של המומחה הינה הכרחית לצורך הגשת התביעה ובחוות דעתו המומחה צריך לבחון שאכן קיימת עילה מצוקה לטעון לרשלנות רפואית.

פשרה מול פסק דין

רוב התביעות בגין רשלנות רפואית נידונות מחוץ לבית המשפט. בדרך כלל האינטרס של כל ארגון רפואי הוא ליישב תביעות רשלנות בלידה במהירות ובשקט ככל האפשר. על התובעים לדעת למה לצפות ממצבים אלה, שכן משא ומתן להסדר פשרה עשוי להיות ארוך ורווי יצרים. לבתי חולים ומוסדות רפואיים יש לעתים קרובות ייעוץ משפטי פנימי רב עוצמה, כך שאתם חייבים שיהיה לכם ייצוג משפטי אמין לצידכם לפני שתיכנסו לכל סוג של משא ומתן להסדר עם נתבע בתביעה בגין פגיעה בלידה.

אם הגורם הנתבע לא מעוניין לשלם לכם פיצויים או לחלופין במקרה שהסכום אותו הגורם הנתבע מוכן לשלם נמוך מדי קיימת אפשרות שלא תצליחו לסיים את התיק בפשרה. במקרים כאלה יש צורך בליטיגציה, עורך דינו של התובע ככל הנראה יחקור את המומחים והרופאים מטעם הגורם הנתבע כדי לסייע ללקוחו להוכיח כי אכן אירעה פגיעה בלידה עקב רשלנות רפואית ועל מנת לקבוע את מכלול הנזקים שנגרמו כתוצאה מכך.

מציאת ייעוץ משפטי לתביעת פגיעה בלידה

פציעות לידה הן תקריות הרסניות למשפחות. הן עלולות לגרור סיבוכים רפואיים לא וודאיים עבור הנפגע, הפסדים כלכליים ניכרים למשפחה, וכאב וסבל רגשי עצום לכל המעורבים. אם משפחתכם חוותה פציעת לידה שלדעתכם ניתן וצריך היה למנוע, ייתכן שתהיה לכם עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית נגד הגורם האחראי.

כדי לדעת האם ניתן להגיש תביעה עליכם לפנות בהקדם לעורך דין לרשלנות רפואית על מנת שזה יבחן את המקרה ויבדוק אותו לעומק בעזרת המומחים המתאימים.