ליסטי – צעצועים, מתנות, טיפים

מטבחים כפריים מודרניים מפגישים בין המסורת לבין העכשווי. זהו תחום בתוך עיצוב הפנים כשמטבחים אלו מביאים שילוב של הטוב מכל העולמות. מצד אחד הם חמים ומכניסים נוסטלגיה לבית ומצד שני הם מביאים את הנוחות של המאה ה-21. אלו מטבחים מסוגננים, מזמינים, נוחים לשימוש ועם קסם ייחודי.

המטבחים הכפריים המודרניים מתאפיינים ביכולת שלהם לחבר בין הקסם הכפרי של החיים בעבר לבין האסתטיקה המלוטשת המודרנית. סגנון זה יכול לשלב אלמנטים שונים כמו קורות עץ חשופות לצד ארונות מינימליסטיים ומכשירי חשמל חדישים שלא פעם מסתתרים בתוך הארונות. בתכנון נכון וביצוע יוצא דופן התוצאה תהיה מרחב שמרגיש הכי בבית אך גם רענן ובקיצור, חלל שמביא את הטוב מכל העולמות.

אלמנטים מרכזיים של מטבחים כפריים מודרניים

אנחנו יכולים לראות כי ישנם הבדלים רבים בין עיצוב המטבח הכפרי לבין עיצוב המטבח המודרני אך כאן שני הסגנונות נפגשים וזאת בזכות מספר אלמנטים:

  • פלטת צבעים פשוטה – בניגוד לסגנון הכפרי המסורתי שכולל מגוון צבעים ודוגמאות, מטבחים כפריים מודרניים נוטים להתמקד בסכמת צבעים פשוטה יחסית הכוללת גוונים ניטרליים לבנים, קרמים ואפורים. מדי פעם ישולבו אלמנטים בצבעי פסטל לריכוך והוספת חמימות ועומק אך זאת בנגיעות בלבד.
  • חומרים טבעיים – העץ הוא מרכיב יסוד בעיצוב הכפרי אך במטבחים מודרניים הוא ישמש בצורה מעודנת יותר. ארונות ומדפי עץ חלקים, צבועים ומוכתמים בנגיעות קלות יוסיפו נפח של אלגנטיות וכל זאת תוך שמירה על התחושה הטבעית של החומר.
  • מדפים פתוחים – יחד עם ארונות זכוכית יכולים להשתלב במטבחים אלו. הם מאפשרים הצגה של כלי המטבח בצורה בולטת לעין, את ספרי הבישול היפים וכל פריט דקורטיבי אחר שנרצה לשלב במקום. ארונות פתוחים מעניקים תחושת קלילות, אווריריות וכל זאת תוך יצירת מרחב אחסון נוח.
  • דקורציה עדינה – אלמנטים שונים יכולים להכניס אל תוך המטבח קסם מיוחד משלו. קישוט במטבחים הכפריים מודרניים יהיה מאופק, עדין ועם זאת מרשים. אפשר להכניס יצירות וינטג' וכל זאת בלי להעמיס יתר על המידה. חשוב לשים לב כי הקסם של מטבחים אלו מתאפשר תודות לקלילות שלהם ולדיוק בעיצוב.

איזון בין ישן לחדש

הייחודיות של מטבחים אלו הוא היכולת לשלב בצורה חלקה בין אלמנטים ישנים וחדשים. האיזון מושג תודות לבחירה קפדנית של חומרי גלם וגימורים שמבטיחים שכל היבט של המטבח יתחבר למכלול מלוכד ומרשים. כמובן, ככל שהדבר נוגע לנושא נגרות מטבחים ישנה חשיבות רבה לתכנון המקדים כשהאסתטיקה לעולם לא תבוא על חשבון הנוחות בחלל.

יצירת מטבחים כפריים מודרניים מתאפשרת רק כשיוצרים חלל שמשקף את אורך החיים של בני הבית. יש לזכור כי זהו המקום המפגיש בין כל בני המשפחה ולעתים מתכנסים למקום גם חברים ואורחים ולכן יש לזכור כי כל אלמנט יכול להשפיע על התחושה במקום.