ליסטי – צעצועים, מתנות, טיפים

אם בעבר אדם שהפקיד כסף לתוכנית חיסכון היה יכול ליהנות מתשואה נאה על כספו, היום אנחנו חיים בעידן אחר. אז מהי פוליסת חיסכון והאם היא באמת מהווה אלטרנטיבה לחסכונות הבנקאים? בואו לגלות!

תוכנית חיסכון – לא מה שחשבתם

עד לפני כמה עשורים, כשאדם היה מעוניין לחסוך כסף וליהנות מריבית עליו, לא היו פתוחות בפניו אלטרנטיבות. בדרך כלל הוא היה בוחר לשים את כספו באחת מתוכניות החיסכון שהבנק היה מציע לו. לרוב, היו גם ריביות אטרקטיביות, שהניבו לחוסך תשואה יפה על הכסף שלו.

עם זאת, במהלך השנים נוצר משבר מאוד חמור בבנקים. המשבר גרם לריביות המוצעות כיום על הפיקדונות של תוכניות החיסכון להיות אפסיות, ולכן ברוב הפעמים כשמפקידים את הכסף לתוכנית חיסכון בבנק, התשואה שמקבלים היא זניחה למדי, עד אפסית.

החדשות הטובות הן שכיום ישנה חלופה ראויה לפיקדונות הבנקאים, המשווקת על ידי בתי הביטוח. חלופה זו נקראת פוליסת חסכון. בניגוד לתוכניות החיסכון בבנק, בפוליסה אין ריבית חודשית קבועה, אך לעתים קרובות התשואה על הכסף שאתם מפקידים בה הרבה יותר גבוהה ומוצלחת.

מצ"ב סרטון https://youtu.be/XP9fQEJUQNQ

הכסף שלכם יכול לעשות יותר בשבילכם

כאמור, הפיקדון בנקאי בדרך כלל לא יניב תשואה משמעותית על הכסף שהפקדתם בו, מאחר והריביות שהבנקים מציעים כיום על תוכניות חיסכון נמוכים מאוד. למה זה בעצם קורה? כיום בנקים נוהגים לגבות את כספי הפיקדונות באמצעות אגרות חוב (אג"ח). לכן, אדם שמפקיד את הכסף שלו בפיקדון, הוא למעשה "נועל" את הכסף בתוכנית, ולא יכול למשוך אותו לפרק זמן מסוים. אמנם ישנם פיקדונות יומיים או בטווחי זמן קצרים, אך אז הרווח הפוטנציאלי על החיסכון אפילו עוד יותר נמוך.

בנוסף לכך, אם החוסך מעוניין למשוך את הפיקדון או את חלקו בתום התקופה של תוכנית החיסכון הבנקאית, בכל מקרה הוא ישלם עמלה על המשיכה. במילים אחרות, זהו מוצר חיסכון בעייתי עבור מי ששואף לחסוך את כספו וליהנות מתשואה יפה. פוליסת חיסכון מספקת מענה לכל החוסכים האלה.

פוליסת חיסכון – נעים להכיר

אם אתם מחפשים אופציה לחסוך כסף, אל תמהרו לבחור בפיקדונות הבנקאיים. חשוב להכיר ולדעת מהי פוליסת חיסכון, וכיצד היא יכולה לעזור לכם לשדרג את התשואה הפוטנציאלית על כספכם.

חברות הביטוח שמציעות פוליסות חיסכון לחוסכים, מאפשרות לכם להשקיע את הכסף שלכם בשוק ההון ושהוא ינוהל באופן מקצועי על ידי אנשים מנוסים שעובדים על מנת להשיג בשבילכם את התשואה הטובה ביותר. תוכלו לבחור חיסכון מתוך מסלולים שונים, בהתאם לרמת הסיכון והסיכוי שרלבנטית עבורכם. מדובר בכלי שמצד אחד מכיל נוחות ואת העלויות האטרקטיביות של הפקדת כספים בתוכנית חיסכון בבנק ומצד שני הוא מכיל גם את הגמישות ואת היכולת לגוון את ההשקעה, בדומה לקרנות נאמנות.

אילו יתרונות יש לפוליסת חיסכון?

לפוליסת חיסכון יש יתרונות רבים: ראשית, העלות היחידה היא דמי הניהול שגובים מתוך הכסף שהפקדתם. לכן חשוב מאוד לבחון מהם דמי הניהול שחברות הביטוח גובות, כשאתם בוחרים היכן לפתוח פוליסה. כמובן שדמי הניהול זה לא הכול, וחשוב לא פחות לבחון גם את התשואות ופרמטרים נוספים.

שנית, בפוליסת חיסכון החוסכים נהנים מגמישות מקסימלית. הכסף נותר זמין בכל עת, ולכן האדם יכול למשוך את הכסף שלו באופן מלא או חלקי, להחליט אם הוא מעוניין להפקיד סכום חד פעמי, סכום חודשי, או כספים מזדמנים, להחליט באיזה מסלול להשקיע ולעבור ביניהם ללא קנס ועוד.

שלישית, קיימות הטבות מס על פוליסת חיסכון. למשל, תשלום המס נדחה עד למועד משיכת הכסף, פנסיונרים זכאים לקבל פטור על חלק מהחיסכון עד לתקרה השנתית ועוד.

המומחים של פתרונות עדיפים ישמחו לרתום ניסיון של למעלה מ- 20 שנה בתחום כדי לעזור לכם בבחירת פוליסת חיסכון שתתאים לצורכיכם, תוך התחשבות בשלל פרמטרים, לרבות דמי הניהול והתשואות. כל מה שעליכם לעשות הוא ליצור איתנו קשר עוד היום. אנחנו נדאג לעשות את כל השאר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *